کتاب محصولات صادراتی خانه نوآوری و فناوری ایران – چین

کتاب محصولات صادراتی خانه نوآوری و فناوری ایران – چین

شرکت پوشش‌های نانوساختار، به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در زمینه نانوتکنولوژی در ایران، در کتاب خانه نوآوری و فناوری ایران – چین معرفی شده‌ است. خانه نوآوری و فناوری ایران – چین، یک پلتفرم تبادل تکنولوژی است که به منظور ایجاد یک ساختار جامع راهبردی برای همکاری بین دو کشور ایران و چین ایجاد شده است. این مرکز، توسط معاونت علوم و فناوری ریاست جمهوری ایران حمایت می‌شود.

به علاوه، این خانه نوآوری و فناوری در کشور چین، به عنوان یک پایگاه برای معرفی و توسعه صادرات محصولات ساخت ایران به کشور چین، شناخته می‌شود. این مجموعه اهداف متعددی دارد که شامل، ساده‌سازی همکاری‌ها در زمینه توسعه و تحقیق، تبادل فناوری، گفتمان بین شرکت‌ها و موسسات هر دو کشور برای ثبت پتنت و تاییدیه‌ها، ایجاد زمینه‌ای برای شکل‌گیری نمایندگی از شرکت‌های فناور ایرانی در چین و همچنین، حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های کشور چین و بالعکس می‌باشد.   

از جمله فعالیت‌های خانه نوآوری و فناوری ایران – چین در این راستا، گردآوری اطلاعات محصولات صادراتی دانش‌بنیان و ارائه منسجم آنها به صورت یک کتاب است که این پایگاه در نشست‌های آنلاین، همایش‌ها و فعالیت‌های بازاریابی خود در چین از این کتاب بهره می‌جوید. تا به امروز، اولین نسخه این کتاب، در اختیار بیش از ۱۰۰۰ مرکز در کشور چین قرار گرفته است که این مراکز از شرکای تخصصی هر حوزه، پارک‌های صنعتی، مراکز مرتبط با آکادمی علوم چین تا گروه‌های پلتفرم‌های آنلاین و … می‌باشند.

به همین جهت، شرکت‌های ایرانی برای معرفی محصولات و فناوری‌های خود، فرصت بسیار خوبی را به دست می‌آورند. به علاوه، این فرصت می‌تواند به آنها در جهت تعامل و برقراری ارتباط با مشتریان، شرکت‌ها و مجموعه‌های سرمایه‌گذار چینی نیز کمک نماید. از این رو، نسخه اول این کتاب حوزه‌های متعددی را فرا‌می‌گیرد که شامل اطلاعات ۲۶ شرکت ایرانی می‌باشد.

این شرکت‌ها، در زمینه نانوتکنولوژی و تجهیزات ازمایشگاهی، ماشین الات صنعتی، تجهیزات پزشکی و دارو و گیاهان دارویی فعالیت می‌کنند. همچنین دیگر شرکت‌ها، حوزه‌های فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی، تصفیه آب و فاضلاب، رنگ و پوشش را شامل می‌شوند.

شرکت پوشش‌های نانوساختار و خانه نوآوری و فناوری ایران – چین

شرکـت پوشــش‌های نانوساختـار با بیـش از ۲۵ سال تجـربه در زمـینه طـراحی و ساخت انواع سیستم‌های لایه نشانی در خلاء، در اولین نسخه از این کتاب، آمده است و محصولات این شرکت، به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نانو، نام برده شده اند. شرکت پوشش‌های نانوساختار از پیشگامان این حوزه در ایران به شمار می‌رود و با به کارگیری متخصصین ورزیده در رشته‌های مختلف نظیر فیزیک، مکانیک و الکترونیک و با هدف تأمین تجهیزات مورد نیاز محققین ایرانی فعالیت می‌کند.

این شرکت، در مدت کوتاهی توانست با ساخت انواع سیستم‌های لایه نشانی تحت خلاء نظیر اسپاترینگ، لایه نشان کربن، تبخیر حرارتی و لایه نشان با لیزر پالسی، جایگاه خوبی را در میان فعالان این حوزه، به دست آورد. این شرکت با پیشگام بودن در ساخت انواع مدل‌های رومیزی سیستم‌های لایه نشانی در خلاء در ایران و همینطور، بهبود کیفیت مستمر محصولات، موفق به تثبیت جایگاه خود و به دست آوردن سهم عمده بازار ایران در این حوزه خاص شده است.

به علاوه، شرکـت پوشش‌های نانوساختار، با شناخت کامل خود از ظرفیت‌های موجود جهانی و با رویکرد ورود به بازارهای بین‌المللی به عنوان اولین شرکـت ایرانی در این حوزه، در سال ۹۱ اقدام به اخذ گواهی‌های بین المللی سیستم مدیریت کیفیت و انطباق محصول با استانداردهای اتحادیه اروپا نمود. در نتیجه، این شرکت موفق به کسب مجوز برای ورود محصولات خود به بازارهای جهانی شد.

اکنون شرکت پوشش‌های نانوساختار، بزرگترین تولید‌کننده تجهیزات لایه نشانی تحت خلاء رومیزی در خاور‌میانه است و از محصولات شاخص این شرکت میتوان به دستگاه اسپاترینگ تک کاتده – DSR1 و دستگاه لایه نشان کربن – DCR جهت آماده‌سازی نمونه‌های میکروسکوپ الکترونی و میکروآنالیز اشاره کرد که با اقبال جهانی مواجه شده‌اند و به سراسر جهان از جمله کشورهای استرالیا و نیوزلند، هلند، انگلستان، روسیه، پرتغال، ایتالیا، چین و استونی صادر شده‌اند. 

محصولات شرکت پوشش‌های نانوساختار، دستگاه‌های اسپاترینگ، لایه نشان کربن، تبخیر حرارتی و لایه نشان با لیزر پالسی هستند. دستگاه‌های اسپاترینگ، شامل دستگاه‌های اسپاترینگ تک کاتده DSR1 و DST1 (DST1-170 و DST1-300)، دستگاه‌های اسپاترینگ سه کاتده DST3 و DST3-T و دستگاه‌های اسپاترینگ با لایه نشان کربن DSCR و DSCT یا (DSCT-T و DSCR-300)، می‌باشند.

به علاوه، دستگاه‌های لایه نشان کربن DCR و DCT، دستگاه تبخیر حرارتی DTT و دستگاه لایه نشان با لیزر پالسی PLD، از دیگر محصولات این شرکت‌اند. برای دانلود کتاب محصولات صادراتی خانه نوآوری و فناوری ایران – چین به لینک زیر مراجعه نمایید و برای بازدید از محصولات شرکت پوشش‌های نانوساختار از سایت این شرکت دیدن فرمایید.